top of page

Политика за поверителност

1. Общи правила за обработката на лични данни


В това известие ще опишем как обработваме лични данни в рамките на нашите бизнес дейности, защо това е необходимо, на какво правно основание се извършва, какво се случва с данните, които съхраняваме. 

Предполагаме, че като сте избрали да станете наш клиент, сте прочели нашата политика за поверителност и приемате нейните условия.
Това е актуалната версия на политиката за поверителност. Ще публикуваме всички промени на този сайт, когато актуализираме нашата политика за поверителност.

Моля, обърнете внимание, че условията на нашата политика за поверителност се прилагат само за обработката на данни на физически лица.

2. Кои сме ние и как можете да се свържете с нас?


Ние сме едно от най-големите дружества за сигурност в България - AB Security Solutions. Ако желаете да получите допълнителна информация или имате друга нужда да се свържете с нас във връзка с обработката на Вашите данни, можете да ни изпратите имейл на accounting@abss.bg или да се обадите в нашия офис на телефон +359 882 196 929.

3. Какво представляват личните данни и кога се обработват?


Лични данни са всяка информация, въз основа на която физическо лице може да бъде идентифицирано пряко или непряко. Това включва например име, фамилия, личен идентификационен номер, дата на раждане, телефонен номер, имейл адрес, домашен адрес, номер на банкова сметка, номер на договор, информация за фактуриране, снимки и изображения, записи на разговори, видеозаписи. 

Личните данни се обработват в хода на изготвянето на договора за услуги, фактурирането и получаването на плащания, контактуването с потенциални и настоящи клиенти във връзка с охранителните услуги, получаването на писма или обаждания от клиенти и трети лица, приемането на посетители в офиса, сключването на договори, подписването на актове за извършена работа, извършването на видеонаблюдение, задържането на лица, които са влезли в охранявания обект. 

Обработката на данни се извършва на основание Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 г. относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни (Общ регламент относно защитата на данните), Закона за защита на личните данни и други приложими законови и подзаконови актове.

 

4. За какви цели обработваме лични данни и на какво правно основание?


Ние обработваме лични данни само за следните цели:

1) Възлагане и предоставяне на услугата

Необходимо е да ви идентифицираме, за да изготвим договора и да включим вашите идентификационни данни и данни за контакт, както и да установим правната ви връзка с обекта, който трябва да бъде охраняван, както се изисква от приложимите закони и разпоредби. По време на предоставянето на услугата ще трябва да ви изпращаме фактури, да обработваме получените плащания, да се свързваме с вас във връзка с получените сигнали, да координираме заминаването на техниците, да поддържаме техническите системи, да следим за качеството на услугата и да решаваме други въпроси, свързани с изпълнението на договора.

Основните правни основания, които ще бъдат използвани за тези цели, са: 

Сключване и изпълнение на договор със субекта на данните (член 6, параграф 1, буква б) от Общия регламент относно защитата на данните);
Изпълнение на правни задължения (член 6, параграф 1, буква в) от Общия регламент относно защитата на данните); 
легитимните интереси на администратора (член 6, параграф 1, буква е) от Общия регламент относно защитата на данните), напр. идентифициране на лице за контакт на клиент или бизнес партньор, записване на разговори, задържане на нарушители.

 

2) Съответствие с приложимите закони и разпоредби

Когато ви предоставяме услуга по охрана, трябва да спазваме изискванията на законите и подзаконовите актове, които уреждат дейностите по охрана, воденето на счетоводство и съхраняването на документи. Основните приложими законови и подзаконови актове ще бъдат Законът за охранителната дейност, Законът за счетоводството, Законът за данък върху добавената стойност, Законът за архивите, както и издадените във основа на тези закони наредби на Министерския съвет.

Основните правни основания, които ще се използват за постигане на тези цели, са: 

Спазване на законови задължения (член 6, параграф 1, буква в) от Общия регламент относно защитата на данните).

 

3) Осигуряване на маркетингови дейности

За да Ви съобщим нашата оферта за охранителни услуги и да договорим условията за сътрудничество, ще трябва да комуникираме с Вас, като използваме Вашите данни за контакт и информация за Вашия имот (адрес, снимки от разпечатка от кадастъра, планове и т.н.).

Основните правни основания, които ще бъдат използвани за тези цели, са:

Съгласие на субекта на данните (член 6, параграф 1, буква а) от Общия регламент относно защитата на данните);
Сключване и изпълнение на договор със субекта на данните (член 6, параграф 1, буква б) от Общия регламент относно защитата на данните);
законните интереси на администратора (член 6, параграф 1, буква е) от ОРЗД).


4) Съответствие с нашите законни интереси или тези на трети страни

Видеонаблюдението може да бъде използвано, за да се гарантира неприкосновеността на вашия имот и охраняваните обекти. За доказване на определени юридически факти записваме телефонни разговори и съхраняваме получена кореспонденция. При необходимост и в съответствие с изискванията на законовите и подзаконовите нормативни актове информацията може да бъде предавана на държавни органи, трети лица, използвана в рамките на асоциацията. 

Основните правни основания, използвани за постигане на тези цели, са: 

законните интереси на администратора (член 6, параграф 1, буква е) от Общия регламент относно защитата на данните), например за разкриване на престъпления, за събиране на дългове, за предоставяне на доказателства.


5. Продължителност на съхранението на личните данни.


Съхраняваме личните данни толкова дълго, колкото е необходимо за съответните цели на обработката на личните данни. Когато преценяме продължителността на съхранение на личните данни, имаме предвид приложимите законови изисквания, аспектите на изпълнението на договорните задължения, Вашите указания (напр. в случай на съгласие), както и нашите законни интереси. Ако Вашите лични данни вече не са необходими за посочените цели, ние ще ги изтрием или унищожим. 

Личните данни, необходими за предоставянето на услугата, ще бъдат съхранявани до прекратяването на договора и пълното изпълнение на задълженията, освен ако приложимите закони и разпоредби не изискват друго. 

Законът за счетоводството постановява, че разходооправдателните документи трябва да се съхраняват до датата, на която са необходими за установяване на началото на всяка стопанска операция и за проследяване на нейното протичане, но не по-малко от 5 години; а Постановление № 757 на Министерския съвет от 09.12.2014 г. „Наредба за лицензиране на дейностите по охрана“ постановява, че получените сигнали от обекти трябва да се съхраняват не по-малко от 24 месеца.

Ще съхраняваме данните за доказване на изпълнението на задълженията си в рамките на общата погасителна давност за вземания, съобразно законоустановените давностни срокове за вземания - 10 години в Гражданския кодекс, 3 години в Търговския кодекс и други срокове, като се вземат предвид и сроковете за предявяване на искове, предвидени в Гражданския процесуален закон.

Записите от разговорите се съхраняват в продължение на три месеца в съответствие с изискванията на Постановление № 757 на Министерския съвет от 09.12.2014 г. „Наредба за реда за лицензиране на дейностите по охрана“.

6. Кой има достъп до личните данни?


Когато обработваме данни на физически лица, ние спазваме тяхната конфиденциалност и се грижим личните Ви данни да не попаднат във владение на лица, които нямат съответното правно основание. При необходимост ще бъде осигурен достъп до Вашите данни:

Служители или упълномощени представители, които се нуждаят от информацията, за да изпълняват задълженията си;
Доставчици на външни услуги, ако това е необходимо за предоставяне на съответната услуга, като например одитори, консултанти по финансово управление и правни консултации, разработчици на бази данни и технически поддръжници, други лица, участващи в предоставянето на услугите на администратора;
Служители на държавни и местни органи на управление в случаите, предвидени в нормативни актове;
Други лица, които имат правно основание в съответствие с принципа за предоставяне на минимално необходимата информация, като например синдици, съдилища, съдебни изпълнители, доставчици на услуги за извънсъдебно събиране на вземания.
Вашите данни няма да бъдат изпращани в държави извън Европейския съюз или Европейското икономическо пространство.

 

7. Какви са Вашите права като субект на данни?

1) Съгласие за обработка на данни

Имате право да оттеглите съгласието си за обработка на данни по всяко време, като в този случай няма да се извършва по-нататъшно обработване във основа на предварителното Ви съгласие за съответната цел.

Моля, имайте предвид, че оттеглянето на съгласието не може да засегне обработката на лични данни, която е необходима за спазване на изискванията на законите и подзаконовите актове или която се основава на договор, нашите законни интереси или други основания за законосъобразна обработка на данни, посочени в законите и подзаконовите актове.

2) Право на достъп до Вашите данни 

Имате право да поискате достъп до Вашите лични данни, съхранявани от нас, да поискате тяхното корегиране, изтриване, ограничаване на обработката, както и право на преносимост на данните в случаите и по начина, посочени в Общия регламент относно защитата на данните.

8. Къде можете да подадете жалба във връзка с обработката на лични данни?


Ако смятате, че сме нарушили правата Ви, обработвайки личните Ви данни, моля, свържете се с нас незабавно и разрешете проблема чрез взаимни преговори. 

Ако смятате, че не е възможно да разрешим ситуацията чрез взаимни преговори, имате право да подадете жалба до Инспектората по данните. Образци на заявления до Инспектората по данните и друга свързана информация можете да намерите на уебсайта на Инспектората по данните.

bottom of page